Nem minden arany, ami fénylik

Nem minden arany, ami fénylik

Manapság egyre többet halljuk és használjuk a luxus kifejezést. Ezzel a szóval szinte mindent próbálnak eladni nekünk. Nem csoda, hiszen az átlagembernek is ez a szó jut először eszébe, ha az esetleges vágyairól kérdezik. Luxuslakás, luxusautó, luxus cipő és táska...

De mit is takar a szó valójában? Mi az, ami valóban luxus és mi az, ami inkább csak magasabb kategóriájú?

Maga a szó latin eredetű, a lux és luxuria szavakból ered. Tágabb jelentése: fény, ragyogás, felesleges, extravagáns, eltérés, különbség.

Valami nem lesz luxus, csak azért mert drága vagy minőségi. A luxus mindig egy erős márkanévhez és exkluzív életmódhoz kapcsolódik. A márkának történelmének kell, hogy legyen és nem csak egy tárgyat ad el nekünk, hanem egy életérzést is kapunk mellé. A minősége nem csak jó, hanem kiváló. Esztétikájában stílusos és extravagáns, amitől megkapjuk a „dream effect”-et. () És nem utolsó sorban, ami luxus, az mindig drága…mindig. Nem akcióznak szezon végén és karácsonykor sem. A luxus időtlen, egyedi és exkluzív.

Ha a termékeket és márkákat csoportokba, szintekbe soroljuk, legfelül helyezkednek el a luxus márkák, legalul pedig a fast fashion termékek. Sokan meglepődhetnek, de például a Boss vagy Dom Pérignon pezsgő nem tartozik a luxus szegmensbe.

De akkor mégis kik tartoznak bele?

Például a Cartier vagy a Hermés. Ezek a márkáknál több mint 100 éves múltra tekintenek vissza és a nevük garancia nem csak a kiváló minőségre, de az exkluzivitásra is.

Ha kíváncsi még milyen márkák számítanak luxusnak, keresd fel a https://www.comitecolbert.com/ weboldalt. Az 1954-ben alapított francia luxusipari szövetségnek jelenleg 83 francia márka és 16 kulturális intézmény a tagja. Illetve további 6 európai márka kerülhetett még be közéjük. Büszkén mondhatjuk el, hogy Magyarország is közöttük van. Hazánkban a Herendi porcelánmanufaktúra elérte a tagsághoz szükséges színvonalat.

Mindezek fényében, ha ezután bármit luxuscikként próbálnak nekünk eladni, tudjuk, hogy jó magasan van az a bizonyos léc.

A HalfPrice-ban jártam

Augusztus 12-én megnyitott Magyarországon az első HalfPrice üzlet, a korábban 3 szintes CCC cipőüzletként működő, illusztris Vörösmarty tér 1. szám alatt.

Alapstílusok - Testünkbe kódolt stílusunk

Annyiszor hallottuk már, hogy találd meg a stílusod… meg a stílusod benned van. Na, de hogyan kell azt megtalálni?