A HalfPrice-ban jártam

A HalfPrice-ban jártam

Próbafülke rovatunkban termékekről, helyekről, szolgáltatásokról vagy akár könyvekről, kiállításokról osztom meg a személyes tapasztalataimat és véleményemet veletek.

Augusztus 12-én megnyitott Magyarországon az első HalfPrice üzlet, a korábban 3 szintes CCC cipőüzletként működő, illusztris Vörösmarty tér 1. szám alatt.

A hely választás nem véletlen, hiszen az idén debütált márka a CCC csoporthoz tartozik. Lengyelországban a májusi nyitást követően további 13 üzletet nyitottak a rendkivüli érdeklődésnek köszönhetően. Magyarország után Ausztriában és Csehországban is terveznek további üzleteket nyitni.

Mit takar a márkanév?

A HalfPrice leegyszerűsítve egy dizájner outlet. Off-price üzleti modellre épül, azaz márkás és/vagy dizájner termékeket kínál csökkentett áron. Általában régebbi kollekciók, raktárban maradt áruk, visszaküldött áruk, szezon végén megmaradt termékeket árusítanak. Inkonzisztens márka és termékösszetétel jellemzi.

A nyitás napján délelőtt léptem be az üzletbe. A nagy érdeklődés várható volt, így nem lepett meg a magas vásárlói létszám. Az eladásra kínált áru mennyisége - és a bejáratnál zenélő DJ jelenléte - annál inkább. Három szinten szinte minden…cipő, ruha, táska, napszemüveg, konyhai felszerelés, lakás dekor és játékok. Az üzletben fellelhető márkák számát még megbecsülni sem tudnám. A teljesség igénye nélkül csak néhányat említenék. Just Cavalli napszemüvegtől a CK fürdőruhákon át, Guess cipők és táskák, Boss, Tommy Hilfiger, Benetton ruhák, Ralph Lauren estélyi. A dizájner márkák mellett megtalálhatjuk a Peek&Cloppenburg saját márkás (Montego, Review, Christian Berg) darabjait vagy a CCC szintén saját márkás Lasocki és Jenny Fairy cipőit.

Gyakorlott shoppingoló vagyok, már csak szakmámból adódóan is, de az átláthatóság már-már számomra is nehézkes volt. A termékek kategóriánként és méret szerint vannak rendezve. Cipő fronton ez azt jelenti, hogy a saját méretemben a téli bakancsok mellett a nyári szandálokon át, az elegáns magassarkúig mindent egy polcon találunk. Ez elég nagy vizuális kakofóniát okoz, amibe gyorsan belefárad az ember szeme. A dolog másik hátulütője, hogy így kerül egymás mellé esetlegesen egy 8.000 Ft-os és egy 30.000 Ft-os darab. Ilyen esetekben szerintem pszichésen leértékelődik a magasabb árú termék. Ugyanezen elmélet mentén, ha valamilyen üzletben vagy webshopban meg tudok vásárolni valamit jóval olcsóbban az eredeti ár alatt, az pozitív érzelmekkel tölt el, ha ugyanazt a darabot az alsó polcról kell kibányásznom másik 10 dolog közül, az kevésbé emeli az eszmei értékét a szememben, és ezáltal kedve is kevésbé van az embernek kiadni 50.000 Ft-ot egy táskára. Ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy szegény táska többre volt hivatott mikor legyártották. De lehet ezzel csak én vagyok így.

Visszatérve az eredeti gondolatmenetre, a hatalmas választék valahol az átláthatóság rovására megy. Próbál az üzlet kategóriákat tartani…több-kevesebb sikerrel. A sportruházat között talált sportmelltartóhoz tartozó nadrágot megtalálhatjuk 2 sorral arrébb az utcai nadrágok között. De elismerem, nincs könnyű dolga az üzletnek. A HalfPrice számomra tipikusan az az üzlet, ahova ha azért mész be, mert konkrét valamit keresel, akkor nem fogsz találni, illetve hamarabb adod fel a keresést, ellenben, ha csak úgy beugrasz nézelődni, akkor akár kincsekre is lelhetsz. Csak rá kell szánni az időt.

Árakat tekintve nagyon vegyes az eloszlás, hiszen maguk a márkák is nagyon vegyesen vannak jelen. Pár ezer forintos darabokat ugyanúgy találhatunk, mint 30-40 ezreseket. Ami meghatározóbb az az outlet jellegből adódó kedvezmény lenne. Összességében őrületes kedvezményekre ne számítsunk, arányaiban nem megy például egy FashionDays vagy AboutYou-s akciós ár alá vagy az adott márkák saját akciós időszakukban adott kedvezmények alá. A választék viszont nagy. És egyszerre kapható télikabát és fürdőruha is. Illetve ki lehet fogni pár dolgot jóval olcsóbban, mint bármely más boltban. American Tourister bőröndöt például fél áron találhatunk.

Legnagyobb negatívumként a próbafülkék számát tudnám kiemelni, véleményem szerint egy ekkora üzletben lényegesen többre lenne igény. A pozitív serpenyőbe viszont sokat tesz az eladók magas száma és segítőkészsége és az, hogy a nyitás napján, a tömeg ellenére is 1 percet kellett csak várakoznom a kasszáknál.

Hódi Sándor a HalfPrice magyarországi ügyvezetője így nyilatkozott:

Meggyőződésünk, hogy a HalfPrice a legigényesebb akcióvadászok ízlését is ki fogja elégíteni, az áruház világos és átlátható elrendezése pedig új szintet jelent majd a vásárlásban.’’*

Személyes (eddig egyszeri) tapasztalatom alapján, az átláthatósággal némileg vitatkoznék, mert szerintem egy gyakorlott shopping királynő is 30 perc után veszít a lelkesedéséből és az energiájából. Az viszont minden kétséget kizáróan igaz, hogy az akcióvadászok biztosan mindig sikerrel járnak, ha betérnek.

*Forrás: https://24.hu/kozelet/2021/06/...